ManniA

"Borders? I have never seen one. But I have heard they exist in the minds of some people."

Gyógyító víz és legendákkal körülölelt erdő a szlovén határnál

Ahogy azt a tavaszi szlovén utunk során elhatároztuk, nyáron ismét visszatértünk ebbe a csodálatos országba. Akkor annyira megszerettük, hogy most egzotikus tengerparti úti célokat körözött le, és vált a nyaralásunk helyszínéül.

A Triglav vidéke volt a felfedezésre váró terület, de most sem szerettünk volna megállás nélkül robogni a célunk felé, ezért már a határ túloldalán érdekes látnivalók után kutattunk. Lendvát már kilőttük tavasszal, de szerencsére nem ez az egyetlen különleges hely a környéken.

Dobronak, vagy ahogy Szlovéniában hívják, Dobrovnik szintén csodálatos helyeket rejteget. Az Orchideafarmot a hazaútra tartogattam azzal a nem titkolt céllal, hogy vásárolni is fogok, ezért erről majd később mesélek.

Létezik viszont a falu határában egy erdő, amit „varázserdőnek” is neveznek, mert rengeteg csodatörténet fűződik hozzá. Mi is nyomába eredtünk a legendáknak.

Az autót a Bakónaki-tó (Bukovnisko jezero) előtt kialakított parkolóban lehet letenni, ahol 2,5 Eurót kérnek el egy napi jegyért. Innen gyalogosan lehet felsétálni a tóhoz, ami igazi horgászparadicsom. Fürödni nem lehet benne, de őszintén szólva nem is csábított csobbanásra.

A Bakónaki-tó
Békakirályfi a tó partján

Mivel az időnkbe bőven belefért, így belevágtunk egy kisebb túrába. A tó jobb oldalán indultunk el, ahol különböző ügyességi és tornaeszközök vannak kihelyezve. Némelyik már felújításra szorulna, de azért jól szórakoztunk.

A tavat szinte teljesen megkerültük, de mielőtt végigértünk volna, jobbra fordultunk egy ösvényen, ami a legendákkal teli „varázserdőbe” vezetett.

Már a tó körül is érdekes lényekkel találkoztunk, ilyen volt például Rusalka tündér, aki állítólag a tó mellett él, és feladata, hogy az emberek jó közérzetéről gondoskodjon.

Rusalka tündér

Az erdőben egy Energiapark található, ami 26 energiapontból áll, és minden pontnak gyógyító hatást tulajdonítanak. Az összeset nem kerestük fel, de néhánynál megálltunk. Hogy a gyógyító hatás mennyire bizonyított, nem tudom, én úgy gondolom minden erdei séta egyfajta terápia, így extra dolgokat itt sem tapasztaltunk. Ettől függetlenül nagyon szép környék.

Az egyik energiapont

A túra csúcspontja a Szent Vid-forrás, és a mellette lévő kápolna, amikhez szintén csodás történetek kötődnek.

• A II. világháború idején állítólag egy súlyosan sérült partizán a kápolnánál keresett menedéket, és csodával határos módon túlélte az éjszakát, majd felépült sérüléseiből. Ezt követően hálából felújította a megrongálódott kápolnát.
  • Egy másik legenda a forrással kapcsolatos, eszerint egy vak férfi többször megmosta a szemét a forrásvízzel, és visszanyerte a látását. Emiatt sokan még ma is szemet mosnak a forrásvízzel, mások csak isszák, mert ha lehet hinni a helyieknek, így is sokféle betegségre gyógyír. Egy palackot mi is megtöltöttünk vele, mert meglepően finom volt az íze.

A Szent Vid-forrás
Szent Vid-kápolna

A forrás mellett még egy csodalényt felfedeztünk, ő Blagodejnik törpe, aki a kápolna és a forrás, valamint a természet gyógyító erejének őrzője. Neki köszönhető, hogy a forrás sosem apad el, sőt, télen sem fagy be.

Blagodejnik törpe

Ha Szlovéniában jártok, ezt a helyet semmiképpen ne hagyjátok ki, ha csoda nem is történik, de a környék mindenképpen csodaszép!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbert Kolozsi 2019.08.15. 15:08:35

Dobronak.

Mannni 2019.08.15. 15:48:17

Köszönöm, elütöttem, de máris javítom. :)

ManniA

Elköltözött az Útitárs blog, a Cafeblog megszűnése után itt olvashatjátok tovább az utazós történeteinket ManniA néven. A már megszokott saját utazós élmények és tapasztalatok mellett továbbra is lesznek különleges, számomra kedves receptek, és néhány személyesebb poszt is.