ManniA

"Borders? I have never seen one. But I have heard they exist in the minds of some people."

Az elronthatatlan fánk receptje

 

Ha február, akkor fánkszezon! Bár mivel egy jó fánkra mi mindig vevők vagyunk, így nem csak ilyenkor készítek, de talán ebben az időszakban többször. Néha még újdonságokkal is kísérletezem, de aztán általában visszatérek a jól bevált, elronthatatlan receptemhez.

 

Mert bizony fánkot sütni nem egyszerű, anyukám is sokfélét kipróbált már, aztán mindig az a vége, hogy ha hazautazunk, megkér, süssek egy dupla adagot az elronthatatlan fánkomból.

Hogy miért elronthatatlan? Ha pontosan kiméred az adagokat, akkor tökéletes állagú tésztát kapsz, és nincs az a sakkozás, amit én annyira utálok az ilyen jellegű receptekben: ha túl lágy, adjunk hozzá lisztet, ha meg túl kemény, akkor tejet, és a végén már annyit kotyvasztottunk, hogy aztán mégsem úgy sikerül, ahogy szeretnénk.

 

Íme hát az én elronthatatlan fánkom, amit ahányszor elkészítettem, annyiszor lett ugyanolyan finom. (Kivéve, mikor szénné égettem, mert közben mást is csináltam.)

 


Hozzávalók kb. 30 darabhoz:

  • 35 dkg liszt
  • 7 dkg cukor
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • fél csomag friss élesztő
  • 2 dl tej
  • 1 tojás

 

Én a legegyszerűbb módon mindent beledobálok a kenyérsütő gépbe, és abban dagasztom, kelesztem.

Egyébként először a langyos cukros tejben keverjük el az élesztőt, ezt adjuk hozzá a többi hozzávalóhoz és kézzel, vagy elektromos keverővel keverjük simára a tésztát. Szobahőmérsékleten legalább 1 órát kelesszük.

Utána nyújtsuk ki körülbelül másfél ujjnyi vastagra. Én a nagyobb linzer szaggatóval szaggatom ki, a közepébe pedig egy kis kanál nyelével készítek lyukat, de formával ki is lehet szúrni. Még negyed órát így is kelhet, majd mehet a forró olajba. Nagyon gyorsan sül, úgyhogy figyelni kell, nehogy megégjen.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mannia.blog.hu/api/trackback/id/tr7516645810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ManniA

Elköltözött az Útitárs blog, a Cafeblog megszűnése után itt olvashatjátok tovább az utazós történeteinket ManniA néven. A már megszokott saját utazós élmények és tapasztalatok mellett továbbra is lesznek különleges, számomra kedves receptek, és néhány személyesebb poszt is.

Friss topikok

süti beállítások módosítása