ManniA

"Borders? I have never seen one. But I have heard they exist in the minds of some people."

Eldugott kilátópont, ahonnét a legszebb panoráma nyílik a Bohinj-tóra

Miután közelről megnéztük a Bledi és a Bohinj-tavat, szállásadónk ajánlott pár kilátópontot is, ahonnét érdemes kicsit körbenézni. Az egyik ilyen volt az 1017 méter magas Vodnikov Lookout Point, ahonnét állítólag az egyik legszebb kilátás nyílik a Bohinj-tóra.

Bevallom, bármilyen alaposan felkészültem erre az útra, ez a hely valahogy kimaradt a látnivalók sorából, ami nem is csoda, hiszen nincs agyonpromózva. Miután tudomást szereztünk róla, a Google térképet hívtuk segítségül, ami szépen megtervezte az utunkat szinte teljesen a kilátópontig, aminek én kifejezettem örültem, mert a korábbi napok túrái után már kezdtem fáradni.

Azonban, mikor megérkeztünk a Google által mutatott kereszteződésig, akkor láttuk csak, hogy a keskeny kis zsákutcába elvileg csak az ott lakók hajthatnak be.

A kilátópont pontos helye
A zsákutcán elvileg csak az ott lakók hajthatnak be

A környék annyira kihalt volt, hogy akár lehettünk volna pofátlanok is, és felgurulhattunk volna az utolsó házig, szerintem a kutya nem szólt volna érte, de inkább leparkoltunk az út melletti füves területen, és gyalog indultunk el. (Reménykedve, hogy nem fognak megbüntetni, hogy esetleg nem jó helyen állunk a kocsival.) Szerencsére nem volt nagy táv, bár nem mértem, de alig 20 perc alatt szerintem fent voltunk.

Miután véget ért az út, az utolsó ház kertje mögötti ösvényen osontunk végig, és egy rövid kaptató után már fent is voltunk a csúcson, ahol egy jól megtermett macska várt minket a piknikasztalon. Természetesen mielőtt megcsodáltuk volna a panorámát, az ő szépségének is hódolnunk kellett, amit van dörgölőzéssel, és dorombolással adott tudtunkra.

Ő várt fent

A kilátás valóban gyönyörű volt, még annak ellenére is, hogy már kezdett lemenni a nap, és kicsit párásabb volt a levegő. Hogy valóban innen a legszebb-e a panoráma, azt nem tudom, mert más kilátóponttal nem próbálkoztunk, mindenesetre megérte ezt a kis sétát.

Távolban a Bohinj-tó

Egyébként utólag utánaolvasva, a jelzett túraösvény Koprivnik v Bohinju falu templomától indul, ahol rendesen le lehet parkolni.

A csúcsot jelölő kereszt

Most pedig egy kis játékos felhívás azoknak, akik felkerekednek, hogy megkeressék a helyet!

A csúcson, ahol a kilátópont van, van egy kis pihenő, ahol a kereszt tövében, egy fém dobozban található egy vendégkönyv, amibe az oda látogatók írhatnak. Mi is írtunk. Aki megtalálja benne az Útitárs bejegyzését, és elsőként lefotózza, majd elküldi messenger üzenetben, vagy az utitars.cafeblog@gmail.com címre, arra egy aprócska meglepetés vár!

Ha ti magatok nem jártok arra, osszátok, hogy minél többen értesüljenek róla!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

ManniA

Elköltözött az Útitárs blog, a Cafeblog megszűnése után itt olvashatjátok tovább az utazós történeteinket ManniA néven. A már megszokott saját utazós élmények és tapasztalatok mellett továbbra is lesznek különleges, számomra kedves receptek, és néhány személyesebb poszt is.